שירותי טלרפואה לסובלים ממחלות בכליה – שירות שיסיר דאגה מליבכם!

כליהישנו מגוון רחב של מחלות כליה שבאות לידי ביטוי בפגיעה ביכולת התפקוד של הכליה. הפגיעה התפקודית יכולה ללבוש צורות רבות ומגוונות.

במקרים מסוימים הפגיעה היא בכליה אחת בלבד והכליה השנייה מסוגלת לפצות על חוסר התפקוד ללא קושי, במקרים אחרים הנזק בא לידי ביטוי בשתי הכליות אך אינו חמור במיוחד וישנן גם מחלות שמביאות לפגיעה בלתי הפיכה בכליות ושמעמידות את חיי החולים בהן בסיכון.

ישנן מחלות כליה ראשוניות שמתחילות להתפתח בכליות עצמן בעוד שאחרות הן מחלות משניות למחלה ראשונית אחרת, ישנן שמתפתחות באופן הדרגתי ביותר בעוד שאחרות יכולות להתפתח תוך ימים ספורים ועוד.

לאור הגיוון הרחב של מחלות הכליה, ברור כיום לכל המומחים בתחום כי הטיפול צריך להינתן לכל חולה וחולה באופן אינדיבידואלי.

כל חולה מגיב לטיפול התרופתי באופן שונה, כל חולה מוכן לעשות שינויים מסוימים בלבד באורח חייו ולרוע המזל, לא כל החולים נענים לדרישות המעקב ולדרישות הטיפוליות באופן מלא. בדיוק כאן נכנסים השירותים המודרניים של הטלרפואה לתמונה.

מונח טלרפואה על קצה המזלג

טלרפואה או שירותי רפואה מרחוק הם שירותים שמאפשרים לבסס תקשורת מרוחקת בין החולה לצוות המטפל בו.

על מנת לבסס את התקשורת יש לעשות שימוש במכשירים מסוימים. כך למשל ישנם מכשירים שמאפשרים יצירה של תקשורת וידאו ישירה בין המטופל לחולה, ישנם סוגי ציוד שמאפשרים ביצוע של בדיקות דם ביתיות ללא סיוע רפואי ושליחה של הממצאים ישירות לרופא לקבלת חוות דעת, ישנם מכשירים בשירות הטלרפואה שמאפשרים למטופל לבצע בדיקת אק"ג ביתית ולהעביר את הנתונים בזמן אמת לרופא המטפל ועוד.

מדובר ללא ספק על ההתקדמות המשמעותית ביותר בשדה הטיפול הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה קונספטואלית ועדות לכך ניתן לראות בשיפור המשמעותי באיכות חייהם של הסובלים ממחלות כרוניות שונות בעשור האחרון.

טלרפואה בהקשר של מחלות כליה

כל מי שטורח להישאר עם יד על הדופק של הטלרפואה יכול לומר לכם שחדשות לבקרים יוצא לשווקים מכשיר מהפכני חדש שמייעל את התקשורת בין המטופל לרופא. מאחר וקצרה היריעה מלהכיל את כל סוגי המכשירים הייעודיים שמאפשרים לרופאים לעקוב באופן מוצלח יותר אחרי המטופלים שלהם שסובלים ממחלות כליה, נזכיר רק כמה מהם על קצה המזלג להלן:

  • מדידת לחץ דם ביתית – באמצעות המכשור הביתי ניתן לבצע בדיקות לחץ דם תכופות בסובלים ממחלות כליה שונות וכך לנטר את לחץ הדם שלהם באופן קבוע. המידע שמתקבל בסיומה של כל בדיקה משודר למוקד הרפואי בזמן אמת, המידע נשמר ומאוחסן וכל תוצאה מושווית לתוצאות הקודמות שנאספו. כפי שאתם יודעים, בין יתר התפקידים שלהן, הכליות אחראיות גם על שמירת רמה קבועה של לחץ דם.
  • ניטור המשקל – בחלק לא מבוטל מהסובלים במחלות כליה שונות ישנו צורך לעקוב אחרי משקל הגוף באופן תדיר ושוטף. לאור זאת רבים מהחולים במחלות כליה עושים שימוש במשקל אלקטרוני מיוחד שמסוגל לשדר את הממצאים שאסף ישירות לרופא המטפל או לדיאטנית המטפלת. באופן כזה ניתן לזהות תנודות במשקל ולהגיב בהתאמה של הטיפול התזונתי בהתאם לצורך.
  • בדיקת אק"ג לחולי כליות מרחוק – באמצעות אלקטרודות רגישות ניתן לבצע בדיקת אק"ג ביתית ללא שום צורך באיש רפואה וליהנות מניתוח של הממצאים תוך דקות ספורות ללא שום קושי. בדיקות אלו נחוצות בעיקר עבור חולים במחלות כליה שנמצאים בסיכון להפרעות קצב לב.

באמצעות טלרפואה ניתן לבצע מעקב צמוד אחר בריאותם של החולים, לשפר את איכות חייהם ולזהות מצבי חירום במהירות וביעילות.

דילוג לתוכן